1 |
Aikataulu pettää |
4 |
3 |
4 |
Kertoa tiimille ongelmasta. Ja mahdollisesti löytää yrittäää löytää ratkaisu tähän ongelmaan. |
Mitä karsitaan |
2 |
Ei ole tarpeeksi ihmisiäa |
2 |
4 |
3 |
Työmäärän vähentäminen. |
Keskisttyä korkeassa prioriteetissä oleviin töihin. |
3 |
Liikaa töitä |
2 |
4 |
3 |
Vähennä työnmäärä |
Käydään kokouksessa ongelma kohdat läpi. Jaetaan kourmaa tasaisemmin. |
4 |
Taidot eivät riitä |
2 |
3 |
4 |
Valitaan työtä joka sopi paremmin omalle taidoille. |
Itse opiskelua ja avun pyyntö |
5 |
Määrittelyt eivät vastaa käyttäjien tarpeita |
3 |
2 |
3 |
Määrittely tehdään uudestaan. |
Tutkitaan onko määrittelyn teossa vikaa. Ja jos on muutetaan määrittelyn teko tapaa. |
6 |
Poissa olot |
3 |
3 |
5 |
Työn määrän uudelleen määritys. |
Ryhmän jäsenen poistaminen ryhmästä. Aikataulun uudistus. |
7 |
Määrittely ei toimi kokonaisuutena |
4 |
2 |
3 |
Kommunikointi suunnitelmaa pitäisi uudistaa, tai tapaa millä tavalla ihmiset kommunikoivat asioista. |
Ryhmän ulkopuolisen ihmisen pitää todeta, että kuka on ongelma tapaus ryhmästä. Ja hänen pitää parantaa kommunikointia. |
8 |
Asiantuntijaa ei kuunnella ryhmässä. |
5 |
2 |
4 |
Pitää käydä läpi miksi asiantuntijaa ei kuunnella. |
Tarvitaan ryhmän ulkopuolinen henkilö, jolla on auktoriteettiä joka sanoo mitenkä tehdään. |
9 |
Käyttäjätietojen säilytys. (GDPR) |
3 |
3 |
4 |
Tietyt yksitystiedot pitää hävittää tietokannasta tiettyyn aikaan mennessä. |
Tiedottaa käyttäjiä millä tavalla tietojen säilytys toimii. Hyväksy tai et pääse sivuille. |
10 |
Botti verkot |
4 |
1 |
3 |
Captcha tai blokataan liikenne kaikista muista maista paitsi Suomesta. |
Pitää sietää botteja tai ajaa sivu alas. |
11 |
Palvelin hajoaa /yhteys katkeaa |
5 |
1 |
5 |
Ulkoistetaan palvelin sellaiseen palveluun, missä toiminta on varmistettu ja yhteydet monistettu/varmistettu useamman palveluntarjoajan kautta; kahdennetaan palvelu fyysisesti kahteen eri kohteeseen |
Vaihdetaan palvelualustaa / palvelimen sijaintia |
### Vakauvuusluokka |
|
|
|
|
|
|